Sitemanagers moeten in staat zijn om alle werkzaamheden en verantwoordelijkheden te organiseren en contractuele afspraken te bewaken. De training Sitemanagement reikt inzichten en vaardigheden aan die de sitemanager gaan helpen zijn persoonlijke performance op het gebied van management, commercie en communicatie te verbeteren. De deelnemer ontwikkelt zich tot een volwaardig gesprekspartner op alle niveaus en kan de machtsbalans tussen de medewerkers op de site, de eigen organisatie en de opdrachtgever bewaken en zo nodig beïnvloeden. Deze training brengt het strategisch en commercieel denken en handelen naar een hoger niveau!  

Bekijk het programma

1. Management & organisatie

a. De sitemanager van nu
b. Krachtenveld van de sitemanager
c. Niveaus van leiderschap
d. Persoonlijke ontwikkeling en actieplan

2. Relatiemanagement & commercie

a. Commercieel/strategisch denken: commerciële kansen herkennen en benutten
b. Relatiemanagement: benaderen en behouden van de klant
c. Onderhouden van contacten binnen en buiten de site
d. Gezamenlijk problemen oplossen /aanspreken op gedrag

3. Contract awareness

a. Contractmanagement: grip op contracten/project- en contractverantwoordelijkheden
b. Beperkingen en kansen binnen contracten
c. Meer en minder werk in combinatie met het contract
d. Contract- en risicobeheersing: inventarisatie contractuele risico’s/oplossingen voor risicobeheersing
e. Communicatie: gesprekspartner zijn en duidelijk zijn naar de klant: wat kan wel en wat kan niet?

4. Resultaatgericht leidinggeven

a. Management, organisatie en samenhang
b. Leidinggeven versus targets
c. Communicatie vanuit macht en invloed
d. Managen van veranderingen

5. Complexe onderhandelingen

a. (Storende) Onderhandelingspartners en relaties
b. Complexe onderhandelingen/onderhandelen
c. Omgaan met machtsposities
d. (gemeenschappelijke) Belangen
e. Herkennen en hanteren van emoties/omgaan met weerstand

6. Management en coaching

a. Belang van goed samenwerken
b. Coachend leidinggeven: stijlen van leidinggeven en communiceren
c. Herkennen behoefte van individu en groep
d. Invloed en beïnvloeden: motiveren, communiceren en delegeren
e. Zelfleiderschap: sturen op zelfontwikkeling en eigenaarschap

Resultaat

  • Op een hoger niveau strategisch en commercieel denken en handelen
  •  Onderhouden van het contact met bestaande en nieuwe klanten en dit uitbouwen zodat de dienstverlening wordt gecontinueerd
  • Fungeren als gesprekspartner op elk niveau en het positief kunnen beïnvloeden van de machtsbalans tussen u, de klant en de eigen organisatie  
  • Commerciële kansen bij de klant herkennen en benutten 
  • Grip houden op het contract zodat de  contractdoelstellingen behaald worden
  • Inzicht in de mentale aspecten van (complexe) onderhandelingen die u in staat stellen resultaat te boeken en relaties te borgen 
  •   Succesvol netwerken vanuit uw eigen stijl om snel en adequaat te kunnen handelen op de site
  • Effectief aansturen van een site-team en het positief beïnvloeden van de samenwerking  

Startdata

Dag 1: 9 april 2019
Dag 2: 16 april 2019
Dag 3: 23 april 2019
Dag 4: 21 mei 2019
Dag 5: 28 mei 2019
Dag 6: 4 juni 2019


Omgeving Rotterdam

Leden: € 2950,-
Niet-leden: € 3450,-

Dag 1: 29 oktober 2019
Dag 2: 5 november 2019
Dag 3: 12 november 2019
Dag 4: 19 november 2019
Dag 5: 26 november 2019
Dag 6: 3 december 2019


Omgeving Rotterdam

Leden: € 2950,-
Niet-leden: € 3450,-

Aanmelden

Meer informatie over deze training of opleidingsadvies op maat? Neem contact met ons op!

Opleidingsadvies

André Smits
Mail André
026 202 05 02


Planning & organisatie

Elsbeth Verveld
Mail Elsbeth
026 202 05 02

Misschien vindt u dit aanbod ook interessant..